مغزی امنیت روسیه سایبری مقابله همکاری

مغزی: امنیت روسیه سایبری مقابله همکاری تروریسم الجزایر الجزایر

گت بلاگز اقتصادی بودجه جهت احیاء صنعت دوچرخه وجود ندارد؟ ، دوچرخه های چینی صنعت حمل و نقلِ سبز کشور را به انقراض می کشاند

در شرایطی که استفاده از وسایل نقلیه پاک همچون دوچرخه،در بسیای از کشورهای پیشرفته رو به فزونی است،صنعت تولید دوچرخه درکشور به علت کمبود نقدینگی و دغدغه های م

بودجه جهت احیاء صنعت دوچرخه وجود ندارد؟ ، دوچرخه های چینی صنعت حمل و نقلِ سبز کشور را به انقراض می کشاند

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،،یکی از شاخصه های توسعه در هر کشوری،به کیفیت ارائه خدمات حمل و نقل معطوف می شود و به تعبیری باید عنوان کرد،تحقق و حصول توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن مولفه حمل و نقل،میسر نخواهد شد.

عبارات مهم : ایران
به تبع،حمل و نقل در کشور کشور عزیزمان ایران نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با عنایت به رشد جمعیت و گسترش شهرنشینی،نیاز به ارتقای کمی و کیف خدمات حمل ونقل،اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

یکی از پیامدهای منفی حمل و نقل غیر استاندار،تشدید آلایندگی و آلودگی هوا خواهد بود و در چنین شرایطی،استفاده از وسایل و تجهیزات حمل و نقل سبز،امری حائز اهمیت است که در کشورهای پیشرفته نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس گزارش های موجود،در کشورهای اروپایی،25 درصد حمل ونقل،بواسطه خودروهای سبز انجام می پذیرد.

قاعدتا حرکت در این مسیر،ضرورتی است که باید در کشور ما نیز با جدیت پیگیری شود،اما تحقق این عنوان مستلزم سرمایه گذاری های عظیم و تامین پیش نیازهای مرتبط با آن خواهد بود.

در چنین بستر و شرایطی،استفاده از دوچرخه در حمل ونقل درون شهری و مسافت های نسبتا کوتاه،ضرورتی است که با تحقق آن،علاوه بر کم کردن مصرف سوخت و انرژی،می توان خلاء و فقدان سرمایه گذاری های کلان جهت تولید خودروهای سبز را تا حدودی مرتفع نمود.

علیرغم اهمیت بسیار بالای وسایل نقلیه مذکور(دوچرخه)تولید چنین تجهیزاتی در ایران،با موانع،چالش هاو پرسشها متعددی مواجه است.

پوریا رفعت پناه،یکی از فعالان سابقِ صنعت تولید دوچرخه،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به لزوم توجیه اقتصادی جهت تولید دوچرخه گفت:توجه به این قاعده نه تنها در خصوص دوچرخه،بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز حائز اهمیت به شمار می رود.

وی افزود:متاسفانه در شرایط موجود اقتصادی و در سایه سنگین واردات دوچرخه از کشور چین،صرفه اقتصادی فعالیت در چنین عرصه ای مقرون به صرفه نیست.

رفعت پناه گفت:نیاز به دوچرخه در کشور به تناسب جمعیت 80 میلیونی کشور عزیزمان ایران قریب به یک میلیون و پانصد هزار دستگاه،تخمین زده می شود که بنابر آمار موجود،سالیانه حدود دو میلیون دوچرخه از چین وارد کشور می شود.

این فعال سابق در عرصه تولید دوچرخه عنوان کرد:به واقع،واردات محصول مذکور با 500 هزار دستگاه مازاد مواجه است که در چنین شرایطی،نمی توان پویایی و شکوفایی صنعت مذکور را در حوزه داخلی محقق نمود.

خدمات بعد از فروش مناسب،حلقه مفقوده تولید دوچرخه در ایران

چندی پیش،محمد خادم منصوری،رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران،در گفت و گو با رسانه ها،با اشاره به نقش موثر خدمات بعد از فروش در جلب رضایتمندی مشتریان کالاها و محصولات خریداری شده،گفت:همواره به کارخانجات و مراکز تولیدی توصیه می شود،نسبت به ارائه خدمات بعد از فروش و تامین قطعات،تدابیر مورد نیاز را مدنظر قرار دهند.

وی افزود:در کشورهای دیگر،خدمات بعد از فروش محصولات و کالاهای تولیدی به نحو مطلوب و شایسته ای ارائه می شود و این امر خطیر بدون ولی و اگر و شرط و شروط انجام می پذیرد.(نقل به مضمون)

منصوری می گوید:مشروط کردنِ ارائه خدمات در حوزه مذکور و مستثنی کردن بعضی موارد از دایره پوشش خدمات بعد از فروش،باعث اطمینان خاطر و جلب رضایت عموم نخواهد شد.

آنچنان که مدیر اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان کرده،در صورت ارتقای سطح خدمات بعد از فروش،میل و رغبت عموم مردم به خرید کالاها و محصولات ایرانی همچون دوچرخه و… تقویت خواهد شد و قاعدتا نادیده گرفتن یا شانه خالی کردن از چنین امری،نتیجه ای جز بی میلی عمومی نسبت به خرید و تهیه محصولات داخلی در پی نخواهد داشت و این امر،نه تنها در بخش تولید دوچرخه،بلکه در دیگر عرصه ها و ابعاد تولیدی و صنعتی نیز مصداق پیدا می کند.

هزینه تمام شده است تولید دوچرخه در کشور عزیزمان ایران اوج است

شهرام نوذری،یکی از فعالان عرصه توزیع و فروش دوچرخه در استان البرز،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به پایین بودن هزینه خرید و تهیه دوچرخه از کشورهایی همچون چین در مقایسه با ایران،عنوان کرد:به عنوان مثال،هزینه و مبلغ فروش یک دوچرخه میانگین و معمولی چینی،150 هزار تومان برآورد می شود و این میزان در شرایطی معمول به ازای هر دستگاه دوچرخه ایرانی،حداقل 200 هزار تومان برآورد می شود.

وی افزود:به واقع،هزینه تمام شده،تولید دوچرخه در ایران،بالا است و جامعه مصرف کننده نیز با رصد و بررسی قیمت ها و توجه به اختلاف قیمت موجود،میل بیشتری به خرید دوچرخه های چینی نشان می دهد.

نوذری گفت:متاسفانه در طول سالیان اخیر،مشکلات،چالش ها و معضلات عرصه تولید دوچرخه به میزانی شدت یافتن شد که بعضی از واحدها و مراکز تولیدی،مجبور به تعطیلی و خاتمه دادن به فعالیت های خویش شدند.

این فروشنده دوچرخه در شهر کرج عنوان کرد:قطعا با حمایت هر چه زیاد دستگاه های ذیربط از مراکز تولید دوچرخه و ارائه تسهیلات ویژه،شاهد شکوفایی و رونق هر چه بیشتری در این عرصه خواهیم بودیم.

وی افزود:اشتغالزایی صنعت دوچرخه سازی،می تواند بسیار مطلوب و قابل توجه باشد و قطعا با پشتیبانی از مراکز تولید دوچرخه،قادر خواهیم بود در کم کردن معضل بیکاری نیز به توفیقات برجسته ای نائل شویم.

حسین شفیعی،کارشناس حوزه حمل و نقل،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه های فرهنگی جهت تقویت و ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه در کشور عزیزمان ایران گفت:متاسفانه بعضی از مسئولان،تنها شعار می دهند،در صورتی که اقدام عملیاتی آنها،بهترین الگو و عنصر فرهنگ ساز در جامعه محسوب می شود.

وی با طرح این سئوال که چند درصد از مدیران ما از دوچرخه جهت حمل ونقل استفاده می کنند،عنوان کرد: متاسفانه نه تنها مسئولان و مدیران ما به عنوان افراد و طبقه نخبه جامعه در این عرصه ورود جدی داشته اند،بلکه نهادهای آموزشی کشور نیز،به نحو موثر و سازنده ای،برنامه ریزی مورد نیاز و مقتضی را در دستور کار قرار نداده اند و در چنین بستر و شرایطی نمی توان صرفا با شعار،پند،اندرز و نصیحت در جهت توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در کشورگام برداشت.

شفیعی عنوان کرد:در حوزه فضای شهری و معابر حمل و نقل نیز،اقدام موثری در این خصوص انجام نشده و کمتر شاهد هستیم در معابر عمومی،فضایی جهت تردد دوچرخه تعریف وتامین شود.

وی در خاتمه یادآور شد:امید آن می رود دستگاه های متولی در جهت زمینه سازی و بستر سازی مناسب و موثر در جهت ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه،تدابیر مورد نیاز را اتخاذ کنند که قطعا با حصول این امر،علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کم کردن ترافیک،سلامت عمومی جامعه نیز به نحو شایسته تری ارتقاء خواهد یافت.

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | ایرانی | دستگاه | دوچرخه | استفاده | استفاده | اقتصادی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog